2 nieuwe berichten uit Australi�

Juf Wendy van groep 6d is op reis dwars door Australi� en doet regelmatig verslag van al haar avonturen. Eerst in Perth, toen Darwin en nu uit Sydney 2 nieuwe e-mailberichten voor alle kinderen, foto's en zelfs een kort filmpje met een webcam.

Hoi Theo de Touroperator,
Bedankt voor het doorsturen van de berichtjes. Hier is weer een update. Zoals je kunt zien, hebben we de safari in de wildernis overleefd. We zijn 3 dagen naar een Nationaal Park (Kakadu genaamd) geweest en hebben daar erg veel wilde beesten gezien. De krokodillen (de Salties en de Freshies),
lizzards (grote hagedissen), spinnen, slangen en veel vogels (en ook grote roofvogels). Verder hebben we veel geklommen en gezwommen op en rond de bergen en Gorges (soort rivierjes en water tussen honderden meters rotsen).
We sliepen daar 's nachts in zogenaamde 'swags', een soort slaapzak en matras ineen. We sliepen in de openlucht, dus dat was best eng met allemaal spannende geluiden om je heen en al die beesten die daar zitten.
Maar goed, het was erg leuk en we zijn niet opgegeten.
Vannacht vliegen we van Darwin (Noord Australie) naar Sydney (Zuid Oost
Australie). Na een dag of twee Sydney gaan we daar langs de Oostkust omhoog, met de bus of een huurauto.
Nu gaan we lekker op een terrasje zitten, hoewel het hier ERG warm is (hier in Darwin zo'n 35 graden, en in het park waar we waren werd het zelfs 45 !
graden).
Veel groeten aan alle kinderen en collega's,
Juf Wendy

Hallo allemaal,

How 'r u doin'? Hier (Sydney) is alles goed. Het is vandaag de 21 okt. en we zitten al 2 dagen in Sydney. Vandaag is het weer niet zo goed, dus hebben we even de tijd genomen om wat foto's te laten ontwikkelen en de was te doen (was erg
nodig na onze survivaltour in Kakadu). Nog steeds geen digitale camera gekocht, dus doen we het op de ouderwetse manier; scannen. Je ziet een foto (die waar we netjes opstaan) van de bruiloft waarvoor we naar Aussie zijn
gegaan. Daarnaast twee foto's van Kakadu National park. Tevens de reden waarom je daar niet zomaar kunt zwemmen. De croc op de foto was een zeer grote zoutwaterkrokodil. Hij zat zo'n 5 meter van ons af en zou met gemak binnen 1,5 seconde in de boot kunnen springen en ons op kunnen peuzelen
(late lunch). Zoals je misschien ziet heeft deze croc een gelige kleur, dit betekent dat hij een tijd in de zee heeft geleefd, aan de lengte te zien (4 m) was het een wijfje van ongeveer 40 jaar oud. Op de andere foto zie je Bjorn voor een termietenheuvel(van eveneens 4m) staan, deze zie je overal in
Top End. De laatste foto is gisteren genomen, je ziet onze lieftallige personen (nog lichtelijk opgezwollen van de vlucht, m'n voeten waren zo dik dat ik op blote voeten naar het jeugdhotel moest lopen), met op de achtergrond het wereldberoemde Operahouse in Sydney harbour. Vanavond gaan
we eten in Darling harbour een erg leuk gedeelte van Sydney. Morgen gaan we naar het beroemdste strand van Sydney; Bondi-beach, en 's avonds nemen we de bus naar Byron bay (ligt ten noorden van Sydney, vlak onder Brisbane). Daar zullen we twee nachten blijven (lekker relaxen op het strand) en dan gaan we
weer verder naar Harvey bay. Daar is verder weinig te doen, maar vanuit deze plaats vertrekt een catamaran naar Fraser eiland. Op Fraser gaan we weer een 3-daagse survivaltour doen. Fraser is het grootste zandeiland van de wereld,
in het midden begroeid met tropische bossen. Lekker weer de jungle in, hopen dat je niet met je blote voeten op een slang trapt. Op Fraser zitten ook veel Dingo's, dit zijn wilde honden (vorig jaar hebben ze nog een kind opgegeten, dus als jullie weer een klagen dat je zo hard moet werken op school, er zijn ook kinderen die nooit op school aankomen....). Na deze tour zit de vakantie er weer bijna op en gaan we terug naar Brisbane, vanuit daar vliegen we vrijdag 1 nov. weer terug (zo'n 22 uur vliegen) naar Nederland. Als alles goed gaat ben ik maandag 4 november weer terug op school. Wees niet jaloers, we zijn niet al te bruin. De zon is veel te fel, en door het gat in de ozonlaag (dat hier recht boven ons hoofd zit) is de straling erg gevaarlijk.

Heel veel groeten aan iedereen, tot over twee weken,

Juf Wendy en Bjorn

Ps. Sidney uit groep 3, juf Maschja, ik heb een t-shirt voor je gekocht, helaas is het wel Sydney met een Griekse Y, ze wilden de naam van de stad niet voor jou veranderen.

Hierboven een kort video-webcambericht van Juf Wendy.

Terug naar het Onze Wereld Website Archief

Deze pagina wordt beheerd door Theo Westerduin

Aan de teksten op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. SCO Lucas draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor informatie op enige internetsite of pagina waarnaar onder deze site wordt verwezen. Deze website is gebouwd en wordt onderhouden met het Content Management Systeem van AB-ZHW.